Udgivet i Skriv en kommentar

De fem lavthængende frugter i forhold til at spare på udgifter til print

I forbindelse med rigtig mange møder med kunder, kundeemner og andre, har jeg lavet en liste med fem punkter der er med til at nedbringe mængden af print og dermed følgende omkostninger:

  1. Skriv ud i Sort/hvid! Lyder indlysende. Men rigtig mange har ikke indstillet deres drivere og printere til automatisk at skrive ud i sort
  2. Brug sikker udskrift! Det er en funktion der ligger som standard i de fleste printere. Funktionen gør at du slipper for at rode i dine kollegers udskrifter. Udbyg løsningen med en avanceret løsning med udskriv til clouden og hent print ved den enhed der er mest bekvem for dig. Læs mere om Follow-Me-Print her.
  3. Automatisk duplex udskrivning. Printer du emails, hvorfor så spilde tre stykker papir på at få fem linier med tekst?
  4. Sørg for at alle medarbejdere har en applikation der gør det muligt at “udskrive” til PDF. Og fortæl at funktionen findes
  5. Tid! Placer printeren således at det er nemt og hurtigt at komme til den. Minimer gangtid.

Kopipapir kan, og bliver genanvendt i stor stil og kopipapir består hovedsageligt af papirmasse udvundet af genplantet skov (Papir er ikke fremstillet af træ fra regnskoven!), alligevel mener vi hos NOVA Office at der skal printes med omtanke. Vi opfordrer til at være realistiske i forbindelse med anskaffelse af ny printløsning. Mange virksomheder investerer for lidt i hardware og får høje driftsomkostninger. Andre overdimensionerer løsningen. Ser vi på statistikkerne, så står hovedparten af printere på “stand-by” eller “sleep” mode 90 % af tiden. Så der er absolut store muligheder for optimering på printløsningerne rundt omkring i virksomhederne.

Har din virksomhed brug for hjælp, så ring eller skriv!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.