Udgivet i Skriv en kommentar

Case: Virksomhed i forsikringsbranchen

Vi blev bedt om at gennemgå deres printrutiner. Kunden har en stort forbrug af print, almindeligt for branchen. Deres printrum bar præg af uafhentede print. Mange dokumenter kunne have personfølsomt indhold. Vi lavede en analyse sammen. Der blev printet ca. 5,5 mio print årligt. Data til analysen blev tilvejebragt ved hjælp af et analyseværktøj der hentede print informationer i baggrunden. Spildet var meget synligt. Hvert printrum genererede sække med uafhentede print, hver dag. Deres setup var to store mulitifunktionsmaskiner i hvert printrum af forskellige fabrikater samt et antal decentrale printere. 
Løsningen vi regnede os frem til var

  • 18 Multifunktionsmaskiner blev bibeholdt
  • 18 nye identiske multifunktionsmaskiner, en til hvert printrum
  • Nedtage ca. 18 ældre maskiner samt et antal printere
  • Print management løsning , hvor print udløstes ved at swipe nøglekort
  • Resultatet blev at de 18 bibeholdte maskiner efter et år i store træk kunne udfases.
  • Deres printvolumen faldt over to år fra 5,5 mio print til 3,7 mio print.
  • Tidsforbruget ved at hente print faldt, da medarbejdere i snit hentede tre printjob, i stedet for at gå hver gang de havde printet, se regneeksempel på besparelser ved print management
  • Ingen uafhentede print
  • Ingen frustrationer over rod
Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.